APARITII

Media

Exit interviurile nu sunt toate vești proaste

Articol publicat in Revista Cariere / OCTOMBRIE 2018

Despre subiectul și faptul că oamenii reprezintă o investiție mare a companiei s-a tot vorbit și scris. Trebuie însă să știi ce gândesc și cât de implicați și devotați sunt angajațîi în acțiunile ce duc la succesul companiei. Deci, de ce l-ar interesa pe un manager ce gândesc oamenii din echipă după ce decid să plece?

De ce pleaca angajatii

Articol publicat in wearehr.ro / AUGUST 2018

Vorbeam recent despre cum poți să identifici simptomele unui angajat care vrea să plece și despre cum le-am putea contracara înainte să înceapă să producă efecte nefaste. Ce ar trebui să înțelegem însă e că eforturile de motivare și retenție ar trebui să înceapă însă mult mai devreme dacă vrem să nu ajungem în situația de a ne trezi cu cererea de demisie pe masă.

Cum ar trebui sa arate evaluarile in 2018

Articol publicat in wearehr.ro / AUGUST 2018

Dacă stăm să ne uităm cu onestitate la cum se întâmplă evaluările în mod normal, cred că nu mai e nicio surpriză nici pentru oamenii de HR, nici pentru team leaderi, nici pentru management că rezultatele nu reflectă neapărat realitatea și că pot interveni o grămadă de factori care să influențeze angajații atunci când răspund la ele.

Ce salariu cer la primul job?

Articol publicat in ejobs - Sectiunea Cariere / AUGUST 2018

Primul meu salariu a fost de 100 de euro. Se întâmpla acum 11 ani, la finalul anului I de facultate, jobul era part time și nu pot să zic că mă împlinea în vreun fel, ba din contră, simțeam că-mi mor neuronii în cele patru ore cât trebuia să introduc lucruri într-un Excel odios după ce sfredealeam tot internetul după datele de care aveam nevoie. Dar nu conta. Nu conta nici că banii erau puțini, erau primii mei bani și mi se părea că iau o avere la final de lună. În plic, evident.

Dilema zilei: Ce întrebări să pun la interviu?

Articol publicat in ejobs - Sectiunea Cariere / AUGUST 2018

Îmi amintesc primele mele interviuri de parcă ar fi fost ieri. Și nu pentru că ar fi fost niște experiențe memorabile, ci pentru că au reușit să mă pună într-o postură atât de inconfortabilă că mintea mea pur și simplu refuză să le uite.

De ce ar veni oamenii să muncească în compania noastră?... şi nu în cea de lângă noi, care are acelaşi domeniu de activitate?

Articol publicat in ttonline.ro / IULIE 2018

Ce îi determină pe aceşti oameni să stea mai mult de doi-trei ani în cadrul companiei noastre? În literatura de specialitate, se traduce prin EVP – Employee Value Proposition. În toată goana, alergătura, tevatura... în multitudinea de cifre, procente, grafice, targete… uităm să ne așezăm jos, să gândim la rece strategii și să fim pregătiți să primim niște răspunsuri nefiltrate, fără limbaj corporatist și autentice din partea oamenilor din organizațiile noastre. Ce vă place? Ce v-a determinat să rămâneți în cadrul companiei X ani?…

N-ai experiență? Uite ce să treci în CV!

Articol publicat in ejobs - Sectiunea Cariere / IULIE 2018

Știu că ți-ai pus întrebarea asta de o mie de ori. Și la fel de bine știu că încă nu ai un răspuns care să te satisfacă 100%. Pentru că, nu-i așa, când vrei să te angajezi trebuie să ai un CV, dar, neavând experiență, nu prea știi ce să treci în acel CV.

Suntem într-o mare criză a forţei de muncă.

Articol publicat in ECONOMICA.net / IUNIE 2018

România se confruntă cu o criză acută a forţei de muncă, iar situaţia se deteriorează din ce în ce mai mult, a declarat, joi, Leonard Rizoiu, CEO al companiei de recrutare LeoHR, în cadrul conferinţei 'Economia digitală - ce poate să câştige România?'

Deficit cronic de resurse umane. Cum de am ajuns să nu mai avem cu cine munci?

Articol publicat in ttonline.ro / MAI 2018

Mai toți angajatorii, fie ei companii multinaționale, fie companii antreprenoriale mici, se plâng de lipsa de forță de muncă, lipsa de specialiști, lipsa de talente.

Te angajăm direct de pe Facebook

Articol publicat in Revista BIZ / MAI 2018

De la prieteni la colegi de serviciu – Facebook vrea să devină un jucător în zona de recrutare printr-o platformă de profil adresată companiilor mici și mijlocii. Plănuită să intre în competiție cu LinkedIn, platforma în care compania investește peste un miliard de euro va forța și recrutorii să se reinventeze.

Ne oferă piaţa muncii capitalul uman necesar să dezvoltăm fabrici, uzine, linii de producţie, businessuri?

Articol publicat in ttonline.ro / MARITE 2018

Cu cine dezvoltăm businessuri şi ne asigurăm că putem livra volumele de producţie? Oare cerinţele angajatorilor se pot alinia vreodată cu ceea ce ne oferă piaţa?

Criza fortei de munca provoaca insomnii angajatilor

Articol publicat in capital.ro / IANUARIE 2018

Forța de muncă specializată și salariile mici au reprezentant, ani buni, un mare avantaj competiv al României. De ceva timp, paradigma s-a schimbat. Salariile au început să crească, iar de pe băncile școlilor nu prea au mai ieșit specialiști. În plus, din ce în ce mai mulți români, mai ales cei cu spirit de inițiativă, s-au hotărât să plece din țară. Tot acest tablou prefigurează o criză a forței de muncă.

Leonard Rizoiu: Avem oferte de angajare pentru mediul privat refuzate în favoarea unui job la stat

Articol publicat in capital.ro / IANUARIE 2018

După numeroasele majorări salariale, joburile la stat sunt din ce mai căutate de către români. S-a ajuns în România la situația în care, deși nu impune obiective complicate angajaților, statul plătește mult mai bine față de mediul de privat.

Care este impactul în organizații al retenției talentelor?

Articol publicat in ttonline.ro / DECEMBRIE 2017

Acum, mai mult ca niciodată ne îndreptăm atenția, energia și chiar o bună parte din bugete spre a reține talentele în organizațiile pe care le coordonăm. De ce? Lipsa specialiștilor ne determină să regândim procesele, strategiile și chiar volumul producției. Sunt companii care nu pot livra cererile clienților din cauza lipsei de specialiști, sunt firme care își reduc activitatea și nu pun mare accent pe dezvoltare din cauza lipsei capitalului uman… astfel, ne concentrăm asupra impactului retenției în organizații.

Capital LIVE. Invitat: LEONARD RIZOIU, Managing Partner leoHR

Articol publicat in capital.ro / DECEMBRIE 2017

Oamenii nu ştiu exact ce îi aşteaptă legat de transferul contribuţiilor de la angajator la angajat. Mesajele din media sunt foarte bulversante, deoarece fiecare îşi prezintă ştirile într-un anumit fel.

Timpul bugetelor: motivația financiară sau non-financiară?

Articol publicat in ttonline.ro / OCTOMBRIE 2017

Ne punem des problema motivației. Noțiuni ca engagement, retenție, motivare, atragere a talentelor țin agenda ocupată și împing la maxim provocările oamenilor de resurse umane și a coordonatorilor de echipă.

Toamna se numără bobocii… cunoscuţi şi sub denumirea de talente

Articol publicat in ttonline.ro / SEPTEMBRIE 2017

Un nou val de absolvenți termină vacanța și se îndreaptă spre locurile de muncă vacante, puse la dispoziție de angajatori prin diferite canale de recrutare: anunțuri pe portalurile de job-uri, site-uri de specialitate, agenții de recrutare, campanii de recrutare, internship-uri și diferite stagii de practică.

Îți pleacă oamenii din companie? Soluția: Stay Interview.

Articol publicat in angajatorulmeu.ro / SEPTEMBRIE 2017

Retenția angajaților este cea mai mare provocare cu care se confruntă companiile din România, în acest moment. Este greu să investești resurse în recrutarea unui nou angajat, în pregătirea lui, pentru ca apoi să plece.

Recrutarea … pe repede înainte

Articol publicat in ttonline.ro / IULIE 2017

Așa este, dacă tot căutăm ca totul să se întâmple repede, iată că și în procesele în care sunt implicați oamenii s-a simțit nevoia eficientizării și optimizării și chiar și aici, rapiditatea a intervenit. De ce?

Ce este mai importantă… experienţa sau atitudinea?

Articol publicat in ttonline.ro / MAI 2017

Nu mai este o noutate faptul că nu mai găsim forță de muncă. Treptat am renunțat la tot ce credeam că ne dorim de la candidatul ideal și deseori îmi vin în atenție situații care merită să treacă prin filtrul gândirii, poate vom schimba ceva.

Ce se întâmplă acum în piaţa muncii? Ce măsuri luăm?

Articol publicat in ttonline.ro / MARTIE 2017

Iată că am ajuns acolo unde avem locuri de muncă vacante, avem poziții deschise, companiile multinaționale câștigă business și proiecte în România în defavoarea colegilor lor – filiale din alte țări și ne lovim puternic de impactul lipsei cronice al forței de muncă, al specialiștilor, al candidaților cu abilitățiile și competențele de care avem nevoie.

Angajați motivați și mulțumiți? Se poate cu stay in interview

Articol publicat in Revista Cariere / MARTIE 2017

Pentru că organizaţiile caută strategii de retenţie personalizate pe nevoile reale ale angajaţilor, dar şi pentru că necesitatea de cunoaştere a climatului de muncă este una reală, Leonard Rizoiu, Managing Partner leoHR, a implementat şi în România instrumentul stay interview – stayIN.

Feedback negativ vs feedback constructiv: Cum ar trebui managerii să gestioneze situaţiile delicate legate de evaluarea angajaţilor

Articol publicat in Revista Cariere / FEBRUARIE 2017

Nimeni nu vrea să primească un feedback negativ de la şeful său. Însă de cele mai multe ori o critică constructivă este binevenită şi poate ajuta angajatul să se dezvolte şi să descopere care sunt punctele la care mai are de lucrat. Dar cum trebuie managerii să acorde feedback-ul în aşa fel încât să fie OK pentru ambele părţi?

Outline 2016 şi pe ce punem accentul în 2017

Articol publicat in ttonline.ro / DECEMBRIE 2016

Aș menţiona câteva activități care se evidențiază din ce în ce mai mult, strategii care aduc plus-valoare și care au fost implementate deja cu succes în cadrul companiilor. Observăm pași mari făcuți în ceea ce înseamnă sistemul de învățământ, multe parteneriate între com¬panii și instituții de învățământ, sistemul de învățământ dual, clase și specializări conform nevoilor actuale ale pieței muncii, cerute și solicitate de angajatori, și chiar bazele a ceea ce numim internship.

Principalii factori care îi determină pe angajaţi să îşi schimbe locul de muncă

Articol publicat in ttonline.ro / OCTOMBRIE 2016

Oare angajații noștri primesc destulă recunoaștere? Este important? Cum corelăm acest aspect cu randamentul operațional, cu productivitatea și cu succesul companiei? Cum legăm acest rezultat de calitatea produselor fabricate? Care credeți că sunt principalii factori care îi determină să își schimbe locul de muncă? Salariul? Mediul organizațional? Șeful? Voi face o scurtă trecere în revistă a diferiților indicatori, la nivel de organizații, care ne prezintă o radiografie clară asupra stării de ,,sănătate” a companiilor. Studiul este realizat prin stay interview (stayIN) și are peste 3500 de răspunsuri valide. În anul 2015 - 2016, 67% dintre salariații chestionați au spus că nu primesc destulă recunoaștere de la șefii lor și mai mult de 72% au declarat că motivarea non financiară este cea care este importantă pentru ei. Vorbim aici despre recunoașterea meritelor, realizările profesionale, un simplu ,,Bravo Popescu, ai făcut o treabă bună”, ,,Felicitări Ionescu, ai realizat cu brio acest task”, ,,Mulțumesc Georgescu, am simțit aportul tău atât eu cât și întreaga echipă, și fără tine nu am fi terminat în timp util acest proiect”.

Employer branding şi cultura companiei

Articol publicat in ttonline.ro / OCTOMBRIE 2016

Fără doar și poate este un subiect care ocupă agenda managerilor de resurse umane. Ne-am dat seama că acum mai mult ca niciodată, procesele de recrutare sunt orientate spre candidați astfel, în această ecuație se pune mult accent pe employer branding. Employer brand-ul companiei trebuie să fie un răspuns clar și prompt la întrebarea ,,cine ești?”, și nicidecum, așa cum se mai întâmplă în rândul unor angajatori ,,cine ai vrea să fii?”. Diferența dintre mesajele transmise este mai mult decât evidentă și de cele mai multe ori consecințele sunt grave.

Ne pleacă oamenii din companie? Să folosim stay interview!

Articol publicat in ttonline.ro / AUGUST 2016

Una dintre cele mai des întâlnite strategii, folosite de marile companii care au înțeles cât de important este factorul uman într-o organizație se referă la reținerea oamenilor, la acele strategii de retenție menite să reducă fluctuația și să dezvolte un climat de muncă optim pentru dezvoltarea sustenabilă a business-ului. Una dintre cele mai moderne tendințe este stay interview-ul care reprezintă discuția structurată și periodică dintre un consultant extern și un salariat prin care se identifică condițiile care l-ar determina pe salariat să plece din companie.

Generația Digitală

Articol publicat in ttonline.ro / MAI 2016

Mă lovesc de un val de opinii, unele pro, unele contra referitoare la valorile și principiile generațiilor ce vin din urmă. Așa este, clar cei care devin acum tineri profesioniști, fie ei ingineri, fie ei specialiști în alte domenii, diferă foarte mult de generațiile anterioare.

Vis de antreprenor

Articol publicat in angajatorulmeu.ro / APRILIE 2016

Dacă n-ar fi ajuns să-și lege viața de industria HR, Leonard Rizoiu, fondator și Managing Director la LeoHR, nu și-ar fi făcut oricum griji în privința carierei sale. Ar fi putut deveni un dansator bun, putea să-și continue cariera de profesor sau să-și croiască un drum în turism. Le-a încercat pe toate, iar astăzi n-are nici un regret: a ajuns în locul potrivit.

leoHR lansează serviciile stayIN și exitIN

Articol publicat in angajatorulmeu.ro / APRILIE 2016

Compania de selecție și recrutare leoHR a lansat două instrumente care nu ar trebui să lipsească din arsenalul specialiștilor HR din companii. Interviurile Exit and Stay sunt cele mai eficiente strategii de retenţie utilizate de către manageri în organizaţii.

Interviul - etapa principală în procesul de recrutare şi de selecţie

Articol publicat in ttonline.ro / MARTIE 2016

De foarte multe ori am fost solicitat să vorbesc în cadrul unor conferințe naționale și internaționale despre interviu ca etapă a procesului de recrutare și de selecție. Dacă este să privim lucrurile din punct de vedere procedural, etapele unui proces de recrutare sunt: identificarea nevoilor în cadrul organizației, identificarea canalului de recrutare potrivit, publicarea anunțurilor și targetarea candidaţilor, stabilirea interviurilor, follow up la interviuri, luarea deciziei, redactarea ofertei de angajare, angajarea și integrarea în organizație.

Tripartida: compania de recrutare – compania angajatoare și CANDIDAT

Articol publicat in angajatorulmeu.ro / FEBRUARIE 2016

Iată că și piaţa românească din domeniul selecţiei și recrutării capătă, încet-încet, maturitate. Începem, mai mult datorită mediilor socio-economice dinamice, să colaborăm din ce în ce mai des cu agenţiile de resurse umane – o tendinţă des întâlnită pe pieţele occidentale. Lucrez în resurse umane de 14 ani și cu / în agenţiile de resurse umane / recrutare din 2003. Dacă aș face o scurtă retrospectivă, mă uit cum, treptat, agenţiile de recrutare au devenit parteneri strategici în dezvoltarea unor companii multinaţionale, vizualizez (chiar din experienţa personală) start-up-uri în sistemul try & hire, unde agentul de muncă temporară și-a făcut simţită bine prezenţa.

Recrutarea 1.0… La ce să ne așteptăm?

Articol publicat in angajatorulmeu.ro / IANUARIE 2016

De curând, am dat peste notiţele mele de la începutul carierei de recruiter – anunţuri în ziare și anunţuri în format ppt, la televiziunile locale, care aveau serviciul de info-text. Am zâmbit și mi-am dat seama cât de mult am evoluat și câte s-au schimbat în domeniul recrutării. Sunt Leonard Rizoiu și fac recrutare de mai bine de 11 ani, atât în cadrul companiilor, cât și în cadrul agenţiilor de recrutare. Principalele domenii vizate sunt ingineria, industria automotive și producţia. Sunt ferm convins că a curs multă cerneală de tipar scriindu-se despre diferenţele dintre serviciul personal și serviciul resurse umane. Îmi amintesc cu plăcere datele limită pe care le aveam pentru a trimite anunţul de recrutare către ediţia de luni a unui important ziar naţional.

Şi iată-mă … antreprenor

Articol publicat in recrutori.com si angajatorulmeu.ro / IAN 2016

Cu un business plan în mână, cu ce mi-ar trebui să … cum se face să … citesc câteva pagini ale unui training de finance for non-finance … mă uit şi răsfoiesc câteva articole din revistele de business despre antreprenoriat … am câteva cărţi în jurul meu, bibliografii ale marilor afaceri antreprenoriale … încerc să citesc câteva reţete de succes …

Piaţa muncii în domeniul tehnic.Ce vom cauta în 2016?

Articol publicat in ttonline.ro / DECEMBRIE 2015

Tragem o linie pe anul 2015 și ne uităm ce s-a căutat pe piața muncii în domeniul tehnic. Privim cu încredere spre 2016 și sintetizăm tendințele și nevoile de specialiști din domeniul tehnic. Fără doar și poate, 2015 este anul în care s-au pus bazele unor proiecte și ale unor start-up-uri ce vor avea un impact benefic asupra populației active și asupra nivelului de încadrare a specialiștilor. Fără dubii, este anul în care, poate mai mult ca niciodată, am fost atenți la potențialul pe care candidații finaliști îl au, ba mai mult, am realizat, pentru fiecare în parte, zonele care pot fi îmbunătățite astfel încât, noi ca angajatori, să beneficiem la maximum de potențialul și know-how-ul angajaților noștri.

Dezvoltarea de business şi provocările în a susţine cu forţă de muncă planurile companiilor

Articol publicat in ttonline.ro / OCTOMBRIE 2015

In perspectiva ideii importanţei şi rolului strategic al Managerului de Resurse Umane, care într-un business sănătos şi sus tenabil este la masa la care se iau decizii, compania este „pe val” şi preconizează o creştere economică, asta se traduce, de cele mai multe ori, prin suplimentarea forţei de muncă.

Motivarea: ştim ce îşi doresc salariaţii noştri?

Articol publicat in ttonline.ro / SEPTEMBRIE 2015

Răspunsul este: Banii??…spre surprinderea noastră, în studiile specialiștilor, nu banii reprezintă principalul motiv pentru care salariații decid să plece din companii. Dar să dezvoltăm subiectul…

Atragem talente, dar cum le reţinem?

Articol publicat in ttonline.ro / IULIE 2015

Da, cunoaştem o uşoară creştere economică, da, piaţa muncii s-a dezmorţit şi, da, atragerea talentelor ne ţine agenda ocupată. Strategiile de atragere a talentelor capătă noi dimensiuni, abordarea şi procesul orientat către candidaţi, bugetele către employer branding şi către relaţia cu universităţile pentru talent management pool sunt discuţii serioase - şi în cadrul companiilor mari sunt specialişti care se ocupă strict de aceste aspecte.

Recrutarea orientată spre candidat

Articol publicat in ttonline.ro / IUNIE 2015

Credeţi că voi vorbi despre recrutarea în domeniul IT? Ei iată că nu, iată că şi în celelalte domenii, cu precădere acolo unde căutam persoane specializate, specialişti de nişă şi persoane cu o expertiză greu de găsit, strategiile de recrutare sunt îndreptate spre candidat. Abordarea este diferită, comunicarea este foarte importantă, sau, dacă vreţi, balanţa se echilibrează şi, dacă până acum, angajatorul era cel care alegea candidatul, acum, în egală măsură sau poate chiar mai mult candidaţii sunt cei care îşi aleg angajatorul.

Cei peste 50 de ani, nici angajați, nici la pensie

Articol publicat in EVZ.ro / MAI 2015

La fel ca și în celelalte țări ale UE, actuala lege a pensiilor de la noi stabilește vârste mai mari de pensionare simultan cu condiții mai drastice de pensionare anticipată. La noi lipsesc însă politicile de ocupare pentru persoanele trecute de 45 de ani, astfel că dacă și-au pierdut jobul, acestea nu se pot nici pensiona și nici angaja undeva. „Angajatorii preferă să nu încadreze pe nimeni decât să ia pe cineva peste 40 de ani.

Când ţi se lipeşte eticheta ”EXPIRAT” pentru piaţa muncii. Vârsta de la care şansele de angajare scad dramatic

Articol publicat in EVZ.ro / APRILIE 2015

Angajatorii se plâng că nu găsesc oameni potriviți pentru posturile vacante, în condițiile în care persoanele peste 45 de ani, deși competente, cu experiență și expertiză în domeniu sunt refuzați pe piața muncii. În mediul privat, situația acestor persoane este extrem de dificilă.

Cum îmi caut un loc de muncă?

Articol publicat in ttonline.ro / MARTIE 2015

Mi s-a pus des întrebarea, cum să îmi caut un loc de muncă?” şi m-am gândit, ca în acest episod, să tratez acest subiect. Răspunsul la această întrebare nu este unul general valabil, ci ţine cont de anumite aspecte.

2014, din punct de vedere al strategiilor de resurse umane în domeniul tehnic

Articol publicat in ttonline.ro / DECEMBRIE 2014

Ce a fost diferit? Spre ce ne îndreptăm? Cu uşurinţă realizăm că suntem în plină trecere de la ,,capitalism” la ,,talentism” şi cu atât mai mult vorbim despre domenii specifice, de nişă, unde strategiile de ,,talent acquisition” capătă cu totul o altă valoare şi dimensiune.

Ce meserii tehnice se caută? Spre ce să se îndrepte cei care nu au studii superioare?

Articol publicat in ttonline.ro / OCTOMBRIE 2014

Am tot vorbit despre nevoile actuale ale pieţei muncii pentru poziţii unde sunt necesare studiile superioare. Astăzi însă, îmi voi îndrepta atenţia spre meseriile care nu necesită acest nivel de studii, dar sunt căutate de angajatori.

Angajatorii caută și nu găsesc lucrători talentați. Care e soluția?

Articol publicat in EVZ.ro / OCTOMBRIE 2014

La nivelul Uniunii sunt 4 milioane de locuri de muncă neocupate, în condițiile în care rata șomajului este de peste 10%. Piața muncii e dominată de un paradox. Pe de o parte, sunt foarte multe posturi neocupate și pentru care angajatorii nu găsesc forță de muncă, iar pe de alta, sunt foarte mulți șomeri.

Ce tipuri de ingineri se caută în România?

Articol publicat in ttonline.ro / SEPTEMBRIE 2014

În general, în economia unei ţări sănătoase există o tehnică ce a dat roade şi anume: „school to business”, prin care mediul de învăţământ a analizat cerinţele pieţei şi s-a mulat pe nevoile ei privind dezvoltarea de specialişti. Este un sistem bine dezvoltat, bazat pe cercetare şi pe urmărirea tendinţelor reale din piaţa muncii, corelate cu tendinţele economice şi trendurile pieţei de producţie.

Cine are șanse să se angajeze în această toamnă

Articol publicat in EVZ.ro / AUGUST 2014

Marile companii care își externalizează serviciile recrutează în România forță de muncă mai ieftină, iar ofertele pentru astfel de joburi vor crește în perioada următoare. Dacă ai meseria potrivită, poți spera la un job chiar la începutul acestei toamne. Dacă nu, nu-ți rămâne decât să te reprofilezi și să aștepți ivirea unei oportunități.

Social media, un instrument pe care recrutorii se bazează din ce în ce mai mult

Articol publicat in ttonline.ro / IULIE 2014

Social media, denumită şi Web 2.0 se bazează pe site-uri al căror conţinut este strict al participanţilor, devenind, astfel, o putere în ceea ce înseamnă informaţia şi răspândirea ei. Dacă trecem în revistă cele mai uzitate canale de social media amintim: LinkedIn, Facebook, Youtube, Twitter, Google+ şi lista continuă în funcţie de regiune, nivel profesional, domeniu de activitate.

Jobul subțire, cu experiență în domeniu se obține

Articol publicat in EVZ.ro / IUNIE 2014

Companiile mari din industrie și servicii recrutează, în această perioadă, viitori angajați pentru posturile pentru care sunt necesare studii superioare. Șanse au doar cei care au activat în domeniu. Specialiștii în recrutare avertizează că măsluirea CV-urilor poate fi ușor deconspirată.

Analize: nivelul profesional al inginerilor din România sau dozarea corectă a aşteptărilor angajatorilor

Articol publicat in ttonline.ro / MAI 2014

Am auzit de nenumărate ori „nu găsesc ingineri pentru posturile vacante din cadrul companiei mele” şi am încercat să analizez, din câteva unghiuri de vedere, aceste afirmaţii: atât din punct de vedere al angajatorului, al recrutorului, dar şi al candidatului.

Politici de personal adaptate noilor condiţii economice

Articol publicat in ttonline.ro / MARITE 2014

Dacă până în 2009-2010 balanţa atârna în favoarea angajatorilor care făceau piaţa, iată că a venit vremea ca balanţa să se încline în favoarea angajaţilor şi, în anumite domenii, IT-ul fiind unul din ele, balanţa chiar să încline puternic în favoarea angajaţilor. În aceste condiţii, politicile de personal ţin agenda mana¬gerilor de resurse umane ocupată şi inovaţia şi-a făcut uşor loc în dezvoltarea strategiilor de personal.

Sfaturi pentru angajatori pentru atragerea personalului competent

Articol publicat in ttonline.ro / DECEMBRIE 2013

Crearea unui brand puternic de angajator este una din cele mai importante strategii viabile pe termen lung pentru atragerea de personal competent. Unul dintre cele mai benefice efecte ale unui brand puternic este de a atrage tinere talente şi candidaţi de top, dar şi de a creşte rata de retenţie a angajaţilor.

Sfaturi pentru angajatori, în vederea creşterii retenţiei angajaţilor valoroşi

Articol publicat in ttonline.ro / OCTOMBRIE 2013

Creşterea retenţiei a devenit una dintre principalele preocupări şi o constantă provocare a managerilor de resurse umane din companiile care investesc în capitalul uman. O companie fie ea multinaţională sau naţională, care are capacitatea de a păstra, dezvolta şi fideliza capitalul uman îşi creează o imagine şi percepţie pozitivă la nivelul pieţei de resurse umane, imagine care o propulsează în vârful topului brandurilor de angajator.

Profilul celui mai căutat inginer

Articol publicat in ttonline.ro / SEPTEMBRIE 2013

În încercarea de a creiona inginerul cel mai căutat în prima jumătate a anului 2013 am găsit câteva elemente definitorii de la care angajatorii rar fac rabat, elemente pe care le prezentăm în continuare. Experienţă: se cer ingineri cu o experienţă anterioară într-un mediu industrial. Dacă sistemul actual de învăţământ în domeniul ingineriei nu mai prevede perioada de stagiatură, iată că angajatorii nu au uitat de această perioadă definitorie în educarea tânărului absolvent şi de introducere într-o lume industrială şi, de cele mai multe ori, cerinţele au venit cu un minim de experienţă de 2 – 3 ani în mediul industrial.

Dinamica recrutării în domeniul ingineriei şi producţiei, în anul 2012

Articol publicat in ttonline.ro / IULIE 2013

Încercăm să facem o retrospectivă a dinamicii pieţei recrutării în domeniul tehnic (ingineri, spe¬cialişti tehnici) dar şi din domeniul producţiei (de la nivel de responsabilitate medie până la nivelul poziţiilor înalte).

Radiografia recrutării în domeniul tehnic, în anul 2013

Articol publicat in ttonline.ro / MARTIE 2013

În încercarea noastră de a face o retrospectivă a dinamicii pieţei recrutării în domeniul tehnic (ingineri, specialişti tehnici), dar şi din domeniul producţiei (de la nivel de responsabilitate medie până la nivelul poziţiilor înalte), observăm o uşoară scădere în anul 2013, când media personalului tehnic recrutat la nivelul României a fost în jurul cifrei de 520, în scădere faţă de anul 2012, când, în medie, se recrutau 608 poziţii tehnice, pe lună.

Topul celor mai bine plătite joburi în 2013: unde te poţi angaja pentru 5.000 de euro net pe lună

Articol publicat in Ziarul Financiar / IAN 2013

Cei care iau în calcul angajarea sau schimbarea locului de muncă actual pentru începutul anului 2013 pot câştiga salarii cuprinse între 600 şi 5.000 de euro net pe lună, potrivit specialiştilor în recrutare.